کارتن پلاست

کارخانه ورق پلاست تولید کننده محصولات کارتن پلاست

کارتن پلاست

کارخانه ورق پلاست تولید کننده محصولات کارتن پلاست

کارتن پلاست، مقوا یا کارتن پلاستیکی است که از سه لایه¬ی نازک پلی پروپیلن ساخته شده است به طوری که یک لایه¬ی¬ زنجیری و چین¬دار بین دو لایه¬ی صاف پلاستیکی قرار دارد و بدین جهت به عنوان ورق پلاستیکی دو جداره نیز شناخته می¬شود. این ساختار لایه¬ای باعث می¬شود کارتن پلاست فوق¬العاده سبک و در برابر ضربه مقاوم باشد.

  • ۰
  • ۰

کارتن پلاست چیست و چه مزایایی دارد؟

کارتن پلاست چیست و چه مزایایی دارد؟

کارتن پلاست، مقوا یا کارتن پلاستیکی است که از سه لایه­ی نازک پلی پروپیلن ساخته شده است به طوری که یک لایه­ی­ زنجیری و چین­دار بین دو لایه­ی صاف پلاستیکی قرار دارد و بدین جهت به عنوان ورق پلاستیکی دو جداره نیز شناخته می­شود. این ساختار لایه­ای باعث می­شودکارتن پلاست فوق­العاده سبک و در برابر ضربه مقاوم باشد.

عمر کارتن پلاست بستگی به شرایط نگهداری آن دارد و اگر در خانه نگهداری شود می­تواند برای همیشه باقی بماند. پلی­پروپیلن موجود در ساختار کارتن پلاست دارای pH خنثی است و اغلب روغن­ها، حلال­ها و آب در دمای عادی تأثیری روی آن ندارند. همچنین در برابر مواد شیمیایی و شرایط نا مساعد آب و هوایی نیز مقاوم است و ماندگاری بالایی دارد.

چاپ، برش و نصب کارتن پلاست ساده و ارزان است و به تجهیزات بسیار تخصصی نیازی ندارد. همچنین به علت وزن سبک، حمل و نقل آن نیز آسان صورت می­گیرد و در نتیجه در هزینه­ها صرفه­جویی می­شود.

هر چند کارتن پلاست به اندازه­ی کافی محکم به نظر می­رسد، اما به همان اندازه انعطاف پذیر نیز هست و به شما اجازه می­دهد به راحتی آن را برش دهید، خم کنید یا سوراخ هایی در آن ایجاد کنید.

پلی­پروپیلن موجود در کارتن­ پلاست زیست تخریب پذیر نیست، اما قابلیت بازیافت دارد و کارتن پلاست را به یک محصول سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است.


کارتن پلاست طرح­ها و رنگ­های متنوعی دارد


کارتن پلاست به شکل­های مختلفی از جمله نوار، رول و شیت کارتن پلاست عرضه می­شود و برای ساخت طیف وسیعی از محصولات بازارهای مصرفی و صنعتی مورد استفاده قرار می­گیرد.

به علت اینکه کارتن پلاست طیف رنگی گسترده­ای دارد و در طرح­های متنوع و ضخامت­های گوناگون عرضه می­شود به طور گسترده­ای جهت بسته­بندی ظروف پلاستیکی قابل بازیافت و تهیه­ی انواع استند کارتن پلاست مانند استند فروشگاهی و استند­های راهنما و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می­گیرد. همچنین در ساخت دیوار­ها و پارتیشن­های موقت، قفس حیوانات، سطل بازیافت زباله و همچنین در بسته­ بندی صادراتی از جمله جعبه میوه صادراتی نیز کاربرد دارد.

  • ۹۸/۰۵/۰۶
  • مهدی گهرفر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی